Legea detasarii – scenarii de scutire propuse

Legea detasarii

Legea detasarii poate fi evitata daca indeplineste unul din cele trei scenarii de operațiuni de transport internațional bilateral

Legea detasarii intrata in vigoare la 2 februarie 2020, cuprinde o serie norme din cadrul Pachetului Mobilitate I. Este vorba de reguli privind legea detasarii șoferilor de camion.

Comisia Europeană a prezentat trei scenarii de operațiuni de transport internațional bilateral scutite de legea detasarii

Scenariul 1: Două operațiuni bilaterale

Un șofer angajat de o companie cu sediul în Lituania (LT) conduce un camion plin cu mărfuri din Vilnius (LT) către Paris (FR). Șoferul descarcă toate mărfurile la Paris. Apoi, pentru călătoria de întoarcere, șoferul încarcă mărfuri în Paris pentru a le livra la Vilnius (LT).

Concluzie: Șoferul a efectuat două operațiuni de transport bilateral: una din LT (Stat Membru de stabilire) către FR (țara gazdă) și încă una din FR înapoi către LT. Prin urmare, șoferul a nu face obiectul regulilor de postare pe toată durata călătoriei.

Scenariul 2: Operațiuni bilaterale cu trei locații de descărcare

Un șofer angajat de o companie stabilită în Lituania (LT) încarcă un camion plin de mărfuri în Vilnius (LT). Șoferul conduce apoi la Berlin (DE) și descarcă 1/3 din mărfuri, iar apoi la Anvers (BE) să descarce încă 1/3 din marfa. După aceea, șoferul continuă să conducă spre Lyon (FR) și se descarcă restul de 1/3 din marfă.

Concluzie: Șoferul a efectuat 3 operațiuni bilaterale într-o singură călătorie. Călătoria a început cu încărcarea camionului plin cu mărfuri în LT (Statul Membru de stabilire) care apoi au fost descărcat în 3 țări diferite (descărcare parțială a mărfurilor în DE, BE, FR). Astfel, șoferul nu a fost supus regulilor de afișare pe întreaga călătorie.

Scenariul 3: Operațiuni bilaterale cu trei locuri de încărcare

După efectuarea operațiunilor descrise în Scenariul 2.

Pe drumul de întoarcere la LT, șoferul angajat de compania stabilită în Lituania (LT) încarcă un camion 1/3 cu mărfuri în Lyon (FR). Șoferul conduce apoi la Bruxelles (BE) și încarcă un alt camion 1/3 cu mărfuri. Apoi la Varșovia (PL) pentru a încărca 1/3 camionul rămas cu mărfuri. După aceea, șoferul continuă să conducă spre Vilnius (LT), pentru a descărca toate mărfurile.

Concluzie: Șoferul a efectuat 3 operațiuni bilaterale pe parcursul unei călătorii de întoarcere într-un stat Membru. Deoarece mai multe operațiuni de transport bilateral de descărcare pot fi efectuate pe parcursul unei călătorii. Conducătorul auto nu a fost supus la legea detasarii pentru întreaga călătorie.

Solutii care va pot ajuta gasiti si aici.

sursa: TirMagazin.ro